Działania SEO dla contentu strony – najczęstsze błędy

Odpowiednia optymalizacja treści zamieszczanych na stronie internetowej to jedno z podstawowych działań, które musimy wykonywać chcąc zyskać duże zasięgi w sieci. Nie mając doświadczenia w prowadzeniu takich działań jesteśmy narażeni na popełnienie błędów, które mogą sprawić, że wszelkie inne działania mające pozycjonować stronę nie przyniosą pożądanych rezultatów. Oto najczęściej popełniane błędy przy przeprowadzaniu SEO dla contentu stron.

Brak planu

Pozytywne efekty dla optymalizacji naszej strony mogą przynieść jedynie starannie zaplanowane działania. Niestety, brak strategii i brak planu podejmowanych działań to jeden z najczęstszych i najgorszych błędów w SEO. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania powinniśmy starannie przemyśleć takie rzeczy jak rodzaj treści, który chcemy przekazać, do kogo ma on trafić i w jaki sposób. Brak planu może doprowadzić do zamieszczania treści, które w żaden sposób nie spełniają oczekiwań pożądanej grupy odbiorców, są chaotyczne i zamieszczane w nieregularnych odstępach czasu.

REKLAMA:

kreatywnedziecko.eu

Zabawki, artykuły szkolne, a może plastyczne? Sprawdź na kreatywnedziecko.eu

Brak optymalizacji treści

Treść, która nie spełnia wymogów algorytmów wyszukiwarki nie wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie strony. Dlatego przed publikacją powinniśmy zoptymalizować treści w taki sposób, aby były jak najbardziej wartościowe według mechanizmów przeglądarki. Do najgorszych błędów, które dyskwalifikują treść należy dublowanie treści, nieprawidłowe stosowanie słów kluczowych czy brak stosowania właściwych nagłówków i linkowania wewnętrznego.

Tylko tekst

Dobrze napisane, ciekawe teksty potrafią przyciągnąć uwagę odbiorców, pod warunkiem jednak, że będą one zamieszczone na stronie razem z innymi formami przekazu. Dobrym rozwiązaniem jest wzbogacenie contentu o interesujące infografiki, filmy, tutoriale czy ebooki do ściągnięcia. Forma zamieszczanych treści powinna być dopasowana pod rodzaj odbiorcy, którego chcemy przyciągnąć i zainteresować naszą ofertą.

Brak systematycznych analiz

Skuteczność naszych działań powinniśmy cały czas monitorować, żebyśmy mogli bez problemu określić jak zmodyfikować nasze strategie działania w przyszłości, jak lepiej dopasować zawartość strony do potrzeb naszych odbiorców. Brak systematycznych analiz automatycznie uniemożliwia nam powyższe działania, co sprawia, że nie jesteśmy w stanie utrzymać wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, nasza strona jest nieskuteczna, nie budujemy nowych zasięgów i nie zdobywamy odbiorców.